De dagen beginnen te tellen... - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Bart Meijering - WaarBenJij.nu De dagen beginnen te tellen... - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Bart Meijering - WaarBenJij.nu

De dagen beginnen te tellen...

Door: Bart Meijering

Blijf op de hoogte en volg Bart

05 November 2012 | Nederland, Zoetermeer

Best lezer,

Sinds ik in september mijn definitieve land keuze bekend heb gemaakt is het eigenlijk al begonnen. Het land waar de reis naar toe gaat is Kaapverdië. Voor velen is dit een onbekend land, daarom op voorhand een beetje informatie over Kaapverdië.
Kaapverdië is een eilandengroep aan de westkust van Afrika. Het ligt naast Senegal en in dezelfde verticale lijn als de Canarische eilanden. Vroeger was Kaapverdië een Portugese kolonie, vandaar ook dat de gesproken taal Portugees is. Het land zelf heeft 530.000 inwoners, verdeeld over 9 eilanden. Er zijn twee, wellicht, bekende eilanden. Dit zijn Sal, het toeristische eiland en Santiago, het hoofdeiland. Op het hoofdeiland Santiago bevindt zich de hoofdstad van Kaapverdië genaamd Praia. Praia is de grootste stad van het land met 40.000 inwoners.

Zaterdag 10-11-2012 zal ik om 6:30 de lucht in gaan om naar Kaapverdië te gaan. Mijn vlucht vertrekt vanaf Amsterdam Schiphol richting het vliegveld van Sal. Vanuit Sal zal ik overvliegen naar Santiago. Op het eiland Santiago verblijf ik in de hoofdstad Praia.

Dit was een klein stukje informatie vooraf. De volgende verslagen zullen op locatie geschreven worden.

• 06 November 2012 - 12:29

Ine En Hans:

Bart,

We wensen je alvast een hele goede reis, een hele leuke en succesvolle stage toe
    Verder hopen we dat je er ook nog een beetje vakantie zult hebben.
    Wij zijn wel een beetje jaloers op je als ik naar het mooie plaatje links boven op site kijk.
    Nou Bart voor als eerst nogmaals een goede vlucht en je hoort nog van ons.
    Tot ziens.

gr. Ine en Hans

• 07 November 2012 - 11:08

Bart Meijering:

Hoi Ine en Hans,

Bedankt! Ik begrijp dat jullie jaloers zijn, mochten de ervaring positief zijn kunnen jullie altijd een keer naar Kaapverdië op vakantie gaan toch? Het komt vast goed allemaal en wordt een hele gave ervaring!

Tot snel.

• 08 November 2012 - 13:01

Hans Bosvelt:

Hoi Bart
    Het gaat nu opschieten,het is bijna zaterdag.
    Klaar voor vertrek?
    De laatste zaken regelen en dan aan de slag
    Heel veel succes gewenst,we vinden het leuk je te volgen
    Groeten Ilona en Hans

• 12 November 2012 - 18:58

Wiebe En Lidy:

Hoi Bart,

We kregen de link naar jouw blog van je moeder en gaan je zeker volgen. We hopen dat je een goede vlucht hebt gehad. We hopen dat je veel foto's gaat uploaden en zien uit naar je volgende verslag!!

Groetjes,

Wiebe en Lidy

• 14 November 2012 - 14:19

Mama:

Hoi Bart,
    Hoe gaat het er nu mee,na zo'n vervelende start?
    Gelukkig ben je niet alleenèn kan mama nog wat versturen!!!!.
    Van Lisetten gehoord dat nu alles is aangesloten van jullie Huis.
    Is ook wel vervelend als je geen stromend water hebt.
    hebben jullie geen stroompje naast jullie huis?
    Hier gaat alles goed.
    papa's knie krijgt nu aandacht.
    Een paar keer fysio en als dat niets opleverd terug naar de huisarts.
    We zien wel.
    Kun je daar nog een beetjes sporten? En hoe verloopt het gedoe met jullie taxies?
    lekker veel vragen dus ga er maar eens lekker voor zitten.Pilsje erbij of zo'n koel drankje daar!!

Dikke zoen papa en mama