Week 2 Kaapverdië - Reisverslag uit Tarrafal, Kaap Verdië van Bart Meijering - WaarBenJij.nu Week 2 Kaapverdië - Reisverslag uit Tarrafal, Kaap Verdië van Bart Meijering - WaarBenJij.nu

Week 2 Kaapverdië

Door: Bart Meijering

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 November 2012 | Kaap Verdië, Tarrafal

Alweer 2 weken op Kaapverdië en de ervaring wordt steeds leuker. Afgelopen weekend zijn we naar Tarrafal geweest. Dit is een klein dorpje aan de andere kant van het eiland en naar horen zeggen en lezen moest dit prachtig zijn. Met het geluk dat twee mede studenten, wel, op een kantoor zitten en daar dus alles kunnen navragen qua plekken en kosten was dit vrij snel geregeld. Er rijden genoeg mini vans van Praia naar Tarrafal. Wel handig om van te voren een prijsafspraak te maken zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

Eenmaal bij het busje aangekomen konden we voor 500 escudo per persoon omgerekend zo'n €4,50 van Praia naar Tarrafal. Wij vonden dit een prima bedrag en zijn dus op pad gegaan. Echter betekent het niet dat als de bus "vol" zit, hij ook daadwerkelijk vol is. Op de heenreis was het al enigszins passen en meten en zaten we al gauw met een mannetje of 15 in een busje voor 12 personen. Goed, dit hoort er blijkbaar bij want de taxichauffeurs willen zoveel mogelijk verdienen op 1 rit, begrijpelijk.

Wat volgde was een rit van ruim 2 uur door een prachtig berggebied wat niemand verwacht had toen we nog in de stad zaten. De natuur is werkelijk prachtig en om zoveel bergen op een eiland te zien is indrukwekkend. Het eiland is heel groen en overal zijn kleine dorpjes aan de weg gebouwd. Er zijn namelijk twee wegen naar Praia en wij gingen gelukkig door de bergen. De taxichauffeur was zeer oplettend om af en toe langzaam te rijden zodat wij genoeg plaatsen konden schieten van de natuur om ons heen.

Na deze rit van ruim 2 uur waren we aangekomen in Tarrafal en gingen we een hotel proberen te regelen. Echter hoorden we prijzen die boven ons budget zaten (wetend dat we nog 4 weken te gaan hebben). De algemene hotels waren vrij prijzig en een goedkoop hotel dat we op aanraden van Nederlands probeerden was vol. Dus omdat wij dachten dat we toch de hoofdprijs moesten betalen zijn we naar het hotel aan het strand gelopen en gevraagd wat een nacht kost. Dit koste €38,- per persoon per nacht, maar, ze had een bungalows voor €20,- per persoon per nacht. Deze gelijk genomen en wat bleek, ze lagen vrijwel aan het strand. Prima bungalows omringt door wilde aapjes en een kabbelende zee, wat wil een mens nog meer?

Na dit geregeld te hebben zijn we op het strand gaan liggen om te zwemmen, zonnen en snorkelen. De zee is zo helder als je zien kan dus snorkelen gaat hier prima. Echter vroeg een visser elke keer of wij mee wilden met zijn bood de zee op. De volgende dag kwam deze visser weer en hebben we zijn aanbod aangenomen. We gingen met een klein houten vissersbootje de zee op. Na om de klif heen gevaren te zijn bleken er, jawel, wilde dolfijnen te zitten. En niet 1, maar een stuk of 20. Dit was echt adembenemend mooi. Iedereen werd wild toen we ze gespot hadden, zelfs de visser, die hier toch wel vaker komt neem ik aan? Na de dolfijnen enige tijd aanschouwt te hebben waren ze te ver de oceaan op om te kunnen volgen. Toen werd het tijd om terug te gaan maar we konden nog even snorkelen langs de rosten. Ook dit was weer prachtig! Heel veel verschillende vissen en ander leven.

Na dit boottochtje werd het bijna tijd om naar huis te gaan. We hadden de dag ervoor afgesproken met de taxichauffeur dat hij ons zou ophalen om 5 uur, zo Nederlands als we zijn. Nadat wij met z'n negenen hadden plaats genomen in het busje gingen we rijden. En er was nog plek voor 3 hooguit 4 mensen, dachten wij. Echter dacht de taxichauffeur hier anders over met als hoogtepunt een bus met 21 mensen vol. Het was geweldig om te zien hoe zij passen en meten.

Na een leuke en gezellig rit, want dat was het wel, waren we weer thuis.

Over een week verslag nummer 3.

• 26 November 2012 - 11:52

Pim:

Ha Bart!

Zo te horen zijn alle problemen opgelost, en kan je volop genieten van de vrije tijd gedurende de 6 weken, mooie tochtjes gemaakt, duiken, snorkelen en feesten. Ik heb immers nog niks gehoord over je stageopdracht, hoe veel taxi’s en bussen er rijden, ohja toch wel. Dat de taxi die jullie naar Tarrafal brengt en dat er 21 man in een taxi past. Maar goed ik snap dat school een bijzaak is…

Verder waar zijn de foto’s?? Op Google heb ik eiland nu wel gezien. En wil wel eens actie foto’s zien. De bussen en taxi’s van je opdracht bijvoorbeeld of de dolfijnen en je bungalow!

Veel plezier nog!

Ciao,

Pim

• 26 November 2012 - 13:08

Bart Meijering:

Hee broer,

Alle problemen zijn zeker opgelost en we zijn al helemaal gesetteld hier. We zijn druk bezig met de stageopdracht hoor, vandaag ook weer, alleen is het niet zo spannend om daarover te schrijven.

De foto's is lastig omdat ik met een USB 3G internet stick werk en daar 2000mb op staat. Dus als ik dan foto's upload van 4/5 mb per stuk is het internet zo op. De foto's krijg je allemaal te zien als ik thuis ben.

Thanks!

X

• 26 November 2012 - 21:44

Mama:

He apie,haha je hebt net apies gezien!! Wilden ze jou daar niet houden?

Je geniet er echt van hè. Leuk hoor .Als jullie de opdracht maar af hebben tegen de vertrektijd,kraait er geen haan naar.
    Bovendien heeft school niet erg actief gewerkt aan deze opdrac voor jullie,,dus geniet maar lekker,voordat je het weet is het 22 dec.!
    Pim heeft wel een beetje gelijk dat ie meer over de uitjes leest dan over de opdracht.
    Wat een brave borst hè. Gaan morgen koffie drinken bij Pim en Sophie.
    Het lijkt mij prachtig daar.Zal ik papa toch maar sturen?????

Wij waren gisteren bij harrie en Agnes en wat liet Thymen mij zien.....een foto van jullie allemaal somewhere.
    Leuk hoor dat ik dat via via te zien krijg.
    Beter iets dan niets hoor.

Zo weer aardig wat geschreven(blijft altijd lastig,is net praten,haha),maar ik weet weer wat je in je "vrije tijd".zoals uitspookt.

Tot de volgende keer dikke zoen mama(papa moet zelf maar schrijven!!) en een dikke zoen van Olly

• 01 December 2012 - 17:48

Hans En Ine Jorna:

He Bart,

Ik kom ook over, zo mooi als het daar is. Heb de vlucht al geboekt. Zo wil ik ook wel stageopdrachten uitvoeren.
    Bart, geniet er lekker van want je komt er misschien maar 1 keer.
    Wat me verbaast is dat ik de vorige keer ook een mailtje heb gestuurd maar ik zie mij niet bij de reacties staan en je moeder en Pim wel. Weet jij hoe dit zit?
    Ik hoor het wel. Zeg Bart ook van Ine nog een hele vette tijd toegewenst daar en we houden het in de gaten.

DOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIII !!!!!!!!!!!!!