Kaapverdië week 3 - Reisverslag uit Cidade Velha, Kaap Verdië van Bart Meijering - WaarBenJij.nu Kaapverdië week 3 - Reisverslag uit Cidade Velha, Kaap Verdië van Bart Meijering - WaarBenJij.nu

Kaapverdië week 3

Door: Bart Meijering

Blijf op de hoogte en volg Bart

02 December 2012 | Kaap Verdië, Cidade Velha

Inmiddels 3 weken op Kaapverdië. De spannende verhalen moeten nog volgen doordat nu duidelijk is geworden waar we allemaal nog naar toe gaan. Van 8 tot en met 12 december gaan we met z'n 6en naar Fogo, het vulkanische eiland van Kaapverdië. Op dit eiland zullen we de vulkaan gaan beklimmen om er vervolgens af te mogen rennen, dit schijnt een unieke ervaring te zijn.
De 12e landen we 's morgen vroeg weer in Praia om in de middag naar een school in een arme wijk te gaan om daar de meegenomen schoolspullen af te geven.

Daarna van 13 tot en met 16 december gaan wij naar Soa Vincente en Santo Antâo. Dit schijnen, naar horen zeggen, de mooiste eilanden van Kaapverdië te zijn dus ik ben benieuwd. Dan hebben we 17 december nog één dag hier in Praia, om de 18e naar Sal te vliegen. Op Sal verblijven we nog tot en met 22 december om terug te vliegen en voor de kerst thuis te zijn. Op Sal is het de bedoeling om te gaan surfen en duiken, niet verkeerd dus. En dan zie ik op 22 december ook eindelijk mijn vriendinnetje weer, die al lang genoeg op me wacht.

Vandaag zijn we naar een dorpje in de buurt geweest, Cidade Velha. Hier is een oud fort dat in de tijd dat Kaapverdië nog een kolonie was gebouwd is. Na die tijd is het volledig verwoest tot enkele jaren geleden het volledig gerestaureerd is. Het was leuk om te zien en het uitzicht was prachtig. Aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant een soort kleine Rocky Mountains. Echt prachtig.

Dat was het voor nu, de volgende verhalen volgen na de trips.

  • 09 December 2012 - 14:25

    Mama:

    Ha die Bartje,

    Je vermaakt je wel uitstekend.
    Wij hier maar ploeteren(op Texel),en jij maar vakantie vieren.
    Nu hoorde ik van welingelichte kringen,dat je binnenkort met een nieuw bericht komt,maar dat jullie eerst weer een paar dagen met vliegtuig vakantie vieren op een ander eiland!!!!
    Sinterklaas was weer in het land en die vertelde mij......
    Vul zelf maar in .Maar het is zoals mijn broertje al schreef,geniet ervan.En ik begrijp ook dat hij al een reis geboekt heeft.Misschien mag ik mee,maar dat vliegen hè....

    Gewoon genieten.Ik zal Lisette ook een dagje vermaken.
    Doe wel voorzichtig op die vulkaan.Ik heb het niet zo op vulkanen.

    Dikke zoen mama en papa en een hele dikke vette lik van Olly(mist jou wel,dat weet ik zeker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Voor de minor International Aid en Development moet ik stage lopen in een ontwikkelingsland. De keuze is gevallen op Kaapverdië waar ik vanaf 10 november 6 weken zal verblijven. Om iedereen op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen omtrent deze stage heb ik deze blog aangemaakt.

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 819
Totaal aantal bezoekers 13272

Voorgaande reizen:

10 November 2012 - 25 December 2012

Vrijwilligerswerk Kaapverdië

Landen bezocht: